Despre polimer !!!

Sa incepem cu inceputul:

Denumirea oficiala internationala este POLYMER CLAY adica lut sau clei polimeric. Este un material asemanatoare cu plastelina, la fel de moale si modelabila, doar ca ars intr-un cuptor se intareste.
Exista mai multe branduri de polimer, doar ca in Romania se gasesc doar doua deocamdata, FIMO - producator Eberhard Faber - si CERNIT . Mai exista marci ca: Pardo, Kato Polyclay, Premo Sculpey, SculpeyIII, ...
__________________________________________________________________
Fimo este de mai multe feluri:

Fimo Classic - este primul produs de la Eberhard Faber. Classic este putin mai greu de prelucrat, necesita putin mai multa forta fizica la framantat, in schimb pare mai rezistent dupa ardere.



Fimo Soft - este varianta mai moale de polymer clay, este mai usor de framantat, diferentele nu sunt totusi foarte mari. Daca temperatura camerei este mai mare (vara) poate fi uneori prea moale, si se vad amprentele mai usor




Fimo Effect - de mai multe feluri:
- night glow - lumineaza pe intuneric
- glitter - 7 culori superbe cu mult sclipici
- metallic - 7 culori cu efect metalic (auriu, argintiu...)
- transparent - 7 culori cu aspect transparent
- stone - si prin culoare si prin aspect imita piatra
Fimo Liquid - fimo lichid transparent

Fimo dool modelling - culori speciale care imira culoarea pielii speciala pentru confectionarea de papusi.



Toate varietatile de Fimo se pot amesteca intre ele fara nici o problema, este chiar recomandat pentru a se obtine culori si efecte cat mai originale.

__________________________________________

Cernit a fost creat special pentru confectionarea papusilor. Dupa coacere aspectul este mai portelenat decat la Fimo, care este putin mai mat.





Fimo se coace intr-un cuptor normal, la temperatura de 110 grade Celsius, pentru 30 min, iar Cernit la 130 grade Celsius. Acestea sunt recomandarile producatorilor. (despre asta voi povesti putin mai tarziu).



Pentru a lucra mai usor cu materialul crud, si pentru a fi cat mai putin casant dupa coacere, atat Fimo cat si Cenit-ul trebuie framantat foarte bine inainte de a incepe modelarea. Framantarea se poate face cu mana, dar si cu pasta machine (masina de paste). Eu, personal, framant si cu mana si cu masina. Mi se pare mult mai usor de trecut prin masina dupa ce l-am incalzit in mana.


Andreea

3 comentarii:

  1. fimi se poate picta?cu ce?
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place mult sa modelez in fimo, material ce l-am descoperit abia acum 2 ani, descoperindu-mi si aptitudini in modelaj :D
    Am folosit soft, cu efect, cernit si un baton Premo, ce mi l-a daruit o prietena din Italia, dar cum l-am combinat cu fimo nu pot zice ce calitati are.
    Mi-am cumparat si fimo lichid dar inca nu l-am desfacut. N-am luat fimo clasic... deci e mai rigid.
    Am si masina de paste si-am vazut ca atunci cand subtiez mai mult folia, pe margini crapa, aratand ca dintii de fierastrau. Asta pentru ca metalul e rece in comparatie cu pasta incalzita in maini. De accea ma gandesc la o solutie de a evita aceste rupturi : sa incalzim inainte sulurile din metal, ale masinii, cu uscatorul de par. Poate ca la vara , cand e cald deci, nu mai apar aceste zimturi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte educativ si necesar pentru cei care nu stiu si ar dori sa experimenteze si pt cei care stiu si pot sa-si consolideze cunostiintele.
    Bravo Andrea!

    RăspundețiȘtergere